domingo, 28 de xaneiro de 2018

A alianza continúa: a historia de Moisés.


Ata agora vimos as Alianzas establecidas por Deus: a primeira con Noé e a segunda con Abram. 

Únicamente mencionaremos aquí que Moisés foi o libertador da escravitude que os hebreos sufrían a cargo dos exipcios, tomando aos hebreos para atravesar o deserto durante 40 anos e finalmente entregarlles a terra prometida. Todo isto está relatado no libro do Xénese e debía soarvos. Se non é así podemos comentalo na catequese. 




Unha vez fóra de Exipto, os israelitas chegaron ao monte Sinaí, onde se produce a pasaxe relatada no capítulo XIX. 

1O día en que se cumprían os tres meses da saída dos israelitas de Exipto, chegaron ó deserto do Sinaí. 2Procedentes de Refidim, chegaron ó deserto do Sinaí e acamparon alí, ó pé do monte. 3Moisés subiu ó encontro de Deus, e o Señor chamouno desde a montaña, para mandarlle dicir ós descendentes de Xacob, comunicarlles ós israelitas: 4‑"Vistes como tratei ós exipcios, como vos levantei a vós sobre ás de aguia e vos acheguei a min. 5Se agora me obedecedes e gardades a miña alianza, seredes a miña propiedade escolleita entre todos os pobos, pois a terra é toda miña. 6Vós seredes para min un reino de sacerdotes, un pobo consagrado. Isto é o que lles has dicir ós israelitas".
7Moisés foi chamar os anciáns de Israel, para exporlles as palabras que lle mandara o Señor. 8O pobo todo a unha respondeu: ‑"Faremos todo o que dixo o Señor". Moisés volveu onda o Señor coas palabras do pobo. 9O Señor díxolle a Moisés: ‑"Voume acercar a ti na mesta nube, para que o pobo oia como falo contigo e para que en diante crea en ti". Moisés levoulle ó Señor a resposta do pobo.

Como lestedes antes, a Alianza con Abram fóra elaborada cun rito. Agora a confirmación da Alianza vaise efectuar dun xeito moito máis elaborado. 

Moisés comeza por recibir os mandamentos e o código da Alianza (disposicións legais que regulan a vida en común dos israelitas), o que supón que a aceptación da Alianza e aceptar a protección e guía de Deus cara á terra prometida require unha contrapartida. Agora ben, esa contrapartida non supón unha adoración especial senon un comportamento de hirmandade (non mentir, non roubar, non matar) entre os membros do pobo de Israel. Isto si supón unha novidade. Pero aínda máis, se nos anteriores casos a Alianza quedaba como unha declaración de Deus, agora supoñerá unha complicada elaboración por parte dos hebreos. 



3Moisés veu e expúxolle ó pobo as palabras do Señor e as súas decisións, e o pobo a unha respondeu: ‑"Faremos todo o que dixo o Señor". 4Moisés puxo por escrito todas as palabras do Señor.
O día seguinte Moisés ergueuse cedo, construíu un altar na aba da montaña e chantou doce estelas, polas doce tribos de Israel. 5Despois mandou a algúns mozos israelitas que ofrecesen holocaustos e sacrificios de comuñón ó Señor. 6Moisés colleu a metade do sangue e botouna en recipientes, e a outra metade asperxeuna no altar. 7Despois colleu o libro da alianza e leullo en voz alta ó pobo. Este respondeu: ‑"Faremos todo o que dixo o Señor, e obedeceremos". 8Entón colleu Moisés o sangue e asperxeu ó pobo con el, dicindo: ‑"Este é o sangue da alianza que o Señor fai convosco, conforme as palabras lidas".
9Moisés, Aharón, Nadab, Abihú e setenta anciáns de Israel subiron á montaña 10e viron ó Deus de Israel. Debaixo dos seus pés había coma un pavimento de zafiro, limpo coma o mesmo ceo. 11Deus non alongou a man contra os escolleitos de Israel, que puideron ver a Deus. Despois comeron e beberon.
12O Señor díxolle a Moisés: ‑"Sube á montaña e queda onda min. Dareiche as táboas de pedra coa lei e cos mandamentos que escribín, para que llos ensines ó pobo".


A día de hoxe esta data segue conmemorándose na nación de Israel como Shavuot (Pentecostés) e para eles significa a entrega da Torah (lei de Deus) e a liberación espiritual nacional, en contraposición coa festa da Pascua (Pésaj) que conmemora a liberación política de Exipto. 


Quixera logo que me respondérades o que entendedes por "Holocausto" e por "sacrificios de comunión". 

Feliz semana. 

Ningún comentario:

Publicar un comentario