Se cadra
debéramos parar un momento pensar nos feitos que levaron á morte de Xesús.
Na época de
Xesús a Torah tíñase complementado cun conxunto de leis rabínicas que centraban
o feito relixioso xudeo na pureza. Era preciso manterse puro, e o simple feito
de mirar un cadáver convertíate en impuro, polo que convertías en impura canta
cousa tocabas, sendo esixido un ritual de purificación para retornar ao estado
de pureza. As leis rabínicas establecían mesmo cantos pasos podían darse nun
sábado, de xeito que o cumprimento das leis xudeas convertíase nunha dura e
complexa disciplina.
Contra isto
a actitude de Xesús cambiaba radicalmente. Él transmitía a pureza ao impuro con
só miralo. Insistía en falar e incluso comer con prostitutas e pecadores, pois
afirmaba que os sanos non precisan de médico, así que o médico da alma debe ir
onde están os pecadores.
Está claro
que Xesús predicou contra os abusos de Herodes e da élite política e relixiosa
de Israel (a corte de Herodes e a casta sacerdotal). O conflicto foi unha
característica da súa prédica, e a xente escoitáballe e seguíalle, o que o facía
del un home perigoso ante os ollos dos poderosos. Antes que él outros
movimentos mesiánicos ou proféticos xa foran aplastados, e non estaba tan lonxe
no tempo a execución de Xoán o Bautista.
Neste contexto, acudir a Xerusalén na festa da Pascua xudea, coa cidade abarrotada de tropas romanas e gardas do Templo, era asumir un grave risco.
Neste contexto, acudir a Xerusalén na festa da Pascua xudea, coa cidade abarrotada de tropas romanas e gardas do Templo, era asumir un grave risco.
Na
derradeira cea, Xesús asume por completo o que vai ocorrerlle, mentres que os
seus discípulos resístense a semellante idea, dándoa por imposible.
Con
respecto aos responsables da súa execución, os textos poñen como primeira
instigadora á aristocracia relixiosa, que excusa a súa morte como necesaria
para manter o equilibrio de poder coas autoridades de Roma. Especialmente
chamativa é a frase de Caifás no Sanedrín tras a resurrección de Lázaro.
Podemos lela en Xoán, capítulo XI.
45Entón, moitos dos xudeus que viñeran onda María, vendo o que
fixo, creron nel. 46Pero algúns deles foron onda os fariseos, e contáronlles o
que fixera Xesús. 47Entón os sumos sacerdotes e os fariseos reuniron o Sanedrín
e dicían: ‑¿Que imos facer? Porque este home fai moitos signos. 48Se o deixamos
así, todos crerán nel e virán os romanos e quitarannos o noso lugar santo e
mais a nosa nación.
49Pero un deles, Caifás, que era o Sumo Sacerdote aquel ano,
díxolles: ‑Non entendedes nada. 50¿Non coidades que vos convén que morra un
home polo pobo e non que pereza a nación enteira?
51Iso non o dixo pola súa conta, senón que, sendo Sumo Sacerdote
aquel ano, profetizou que Xesús había de morrer pola nación; 52e non só pola
nación, senón tamén para reunir os fillos de Deus que estaban dispersos. 53Por
iso, desde aquel día, decidiron matalo.
As
autoridades xudeas denunciárono logo como blasfemo, pero ao estar sometidos á
xustiza romana non podían impoñer pena de cruz por blasfemia (terían que lapidalo), polo que
decidiron tamén denuncialo ante os romanos como subversivo.
Posto ante Pilato, o relato bíblico é bastante condescendente con él, xa que o pon como un individuo de carácter débil que non é capaz de impoñerse ante as solicitudes, moi insistentes, dos sacerdotes xudeos. Hai que ter en conta tamén que isto pode ser un elemento introducido no relato a fin de exculpar á autoridade de Roma, para evitar enfrontamentos directos coa súa autoridade.
Xesús non estaba obrigado a acudir a Xerusalén na festa da Pascua, pero dirixiuse alí aínda que como pouco intuía o que iba ocorrerlle. Non retrocedeu, foi capturado, torturado e axustizado. E tras da súa morte todo o que fixera parecía perdido, cos seus discípulos en fuga e atemorizados, e con toda a súa labor aparentemente perdida.
E agora a pregunta: qué sentido lle atopades á morte de Xesús?
Posto ante Pilato, o relato bíblico é bastante condescendente con él, xa que o pon como un individuo de carácter débil que non é capaz de impoñerse ante as solicitudes, moi insistentes, dos sacerdotes xudeos. Hai que ter en conta tamén que isto pode ser un elemento introducido no relato a fin de exculpar á autoridade de Roma, para evitar enfrontamentos directos coa súa autoridade.
Xesús non estaba obrigado a acudir a Xerusalén na festa da Pascua, pero dirixiuse alí aínda que como pouco intuía o que iba ocorrerlle. Non retrocedeu, foi capturado, torturado e axustizado. E tras da súa morte todo o que fixera parecía perdido, cos seus discípulos en fuga e atemorizados, e con toda a súa labor aparentemente perdida.
E agora a pregunta: qué sentido lle atopades á morte de Xesús?
Ningún comentario:
Publicar un comentario